Logo, a więc i sam projekt logo, jest jednym z najważniejszych elementów wzornictwa korporacyjnego – ogólnego wizerunku firmy lub organizacji. Stanowi on podstawę albo warunek wstępny projektowania wszystkich publikacji (takich jak promocji, broszury, oferty internetowe, produkty i ich opakowania itp.) oraz środków komunikacji (podpis poczty elektronicznej, papier firmowy), ponieważ wszystkie te elementy zawierają logo i mają je za bazę.
Dobre logo jest niewyobrażalnie istotne dla firm, ponieważ jest rozpoznawalne i pozytywnie postrzegane przez zadowolonych klientów (więcej: zerknij na więcej informacji o projektach graficznych). Projektowanie graficzne logo musi być przemyślane i skrupulatne.
Schemat graficzny – logo firmy
Do utworzenia logo wymaganie czegoś więcej niż tylko długopisu i papieru. Jako wzór można wykorzystać rysunek, a pomysły na logo można zrealizować za pomocą odpowiedniego skryptu graficznego albo kodu do bezpośredniego projektowania logo, których w sieci nie brakuje (zobacz: projekt graficzny). Produktem końcowym będzie logo w formie cyfrowej, które będzie można stosować w różnorakich rozmiarach i do różnych celów, np. na portalach internetowych, filmach, dokumentach i innych plikach. Zasada projektowania graficznego logo jest prosta: logo powinno jak najdokładniej wyrażać to, co reprezentuje dana marka. Niezależnie od tego, czy jest to marka sporej firmy, mniejszej firmy czy linii towarów, w każdym momencie istnieją charakterystyczne cechy, które można wykorzystać w logo. Często osiąga się to poprzez połączenie liter i elementów wizualnych. Logo może składać się z jednej lub kilku liter i/lub różnorakich elementów graficznych, przy czym o rozpoznawalności decyduje także zestaw barw.
Warto sprawdzić: www.whiteart.pl/stojace-kalendarze-biurkowe