Projektowanie graficzne to pojęcie, z którym zapoznajemy się, gdy zakładamy firmę, gdy potrzebujemy logo, wizytówek, papieru firmowego albo materiałów drukowanych wymagających projektu graficznego. Każda firma, marka, stowarzyszenie, oraz wydarzenie dąży do tego, ażeby ogólny wizerunek graficzny był wysokiej jakości, zapadający w pamięć, innowacyjny i bez wątpienia bardzo szybko kojarzony. Dlatego projekt wizualny jest tak istotny w marketingu.
Cel projektowania tożsamości korporacyjnej
Głównym misją zintegrowanego projektu graficznego jest zyskanie unikalnego, innowacyjnego i skutecznego podejścia na rynku (zobacz więcej: dodatkowe informacje o agencji reklamowej i materiałach reklamowych). Powinien on prezentować się w jednolity sposób od pierwszego spojrzenia, tak by klienci wiedzieli, o jaką firmę chodzi, gdy spojrzą na logo albo drukowane materiały promocyjne. Jeżeli rynek nie rozpoznaje Cię na 1-wszy rzut oka, rywalizacja jest o krok przed Tobą. Przy projektowaniu materiałów należy pamiętać o użytkowniku końcowym. Niezależnie od tego, czy projektujesz elementy do druku, czy do użycia w internecie, możesz wpływać na odbiorców, zauważając różne zmysły (więcej informacji na stronie: materiały reklamowe). Oba rodzaje mediów zapewniają stymulację wizualną poprzez obrazy i typografię, niemniej jednak różnią się radykalnie, o ile chodzi o zastosowanie pozostałych zmysłów. Weź do ręki miesięcznik, kartkę z życzeniami lub miesięcznik, a zrozumiesz, co oznacza zmysł dotyku, który nie jest związany ze zmysłem wzroku. Możesz być stymulowany i przyciągany przez materiał, który wybierzesz, albo możesz być podekscytowany zapachem świeżo wydrukowanej książki. Projektując elementy stron internetowych, można wykorzystać technologię do obietnice emocji multimedialnych. Do prac internetowych można dołączać filmy wideo albo animacje, ażeby tchnąć w nie ciut życia. Można nawet włączyć dramatyczną ścieżkę dźwiękową, by urozmaicić zajęcia.
Zobacz więcej: http://www.actinea.pl/kalendarze-plakatowe