Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów a także uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim należy zdecydować, jakiego rodzaju towary albo usługi zamierzamy wypromować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie podstawowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst podstawowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz także: sprawdź więcej informacji o materiałach reklamowych).
Projekt graficzny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre wykorzystanie kolorów pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego nie gorzej używać go z refleksją. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (warto także zobaczyć: materiały reklamowe). Ważne jest, by brać pod uwagę nie tylko wpływ kolorów, niemniej jednak też ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Proste symetryczne kształty i linie są łatwiejsze w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Zobacz więcej: https://www.iveno.pl/notes-reklamowy-a5