Opakowanie jest przede wszystkim opakowaniem dla produktu. Opakowanie zapewnia integralność produktu w całym łańcuchu dostaw. Musi on zapewniać potrzebny poziom ochrony.
Pełni ona rolę nośnika informacji. Wpływa na chęci konsumentów, przykładowo w zakresie zachowań zakupowych. Funkcje opakowań są bardzo zróżnicowane. A oczekiwania klientów są nieskończone (warto także zobaczyć: materiały reklamowe). Projektowanie opakowań wymaga opracowania skutecznej koncepcji. Jakość projektu i stworzenia opakowania produktu jest ważnym elementem sukcesu marketingowego. Opakowanie jest swego rodzaju znakiem rozpoznawczym produktu na półce sklepowej. Dodatkowo, opakowanie stanowi jeden z najważniejszych momentów kontaktu z klientem.
Schemat graficzny etykiety
Projekt etykiety produktu, dostosowany do marki i produktu, ma zasadnicze znaczenie w określeniu właściwego postrzegania produktu i marki – i musi to zrobić szybko, by nie tylko i wyłącznie przyciągnąć, ale i utrzymać uwagę nabywców. Projekt etykiety produktu może przyczynić się do sukcesu lub porażki marki, w współzależności od materiału, z którego jest wykonana (sprawdź tutaj: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o reklamie firmy). Przy tym materiały etykietowe mogą pomóc w rozszerzeniu przesłania marki – na przykład zaangażowania w zrównoważony rozwój – dzięki zastosowaniu ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów etykietowych. Różnica między dobrym a świetnym projektem etykiety produktu tkwi w elementach wizualnych. Przyciągnij uwagę kupującego za pomocą wyrazistej ikony, jasnej kolorystyki albo wręcz powtarzającego się wzoru – czegoś, co w tej samej chwili przyciąga uwagę i przyciąga wzrok.
Źródło: http://www.actinea.pl/standardowe-kalendarze-ksiazkowe