Nie jest niczym zaskakującym fakt, że jedną z najczęściej pożyczanych i podkradanych innym ludziom rzeczy są długopisy. W szkole, na uczelni, w pracy, u lekarza, na poczcie i w wielu, wielu innych miejscach, nieraz znajdujemy się w sytuacji, w której potrzebujemy użyć długopisu, a nie mamy go akurat pod ręką.
Właśnie z tego względu obrót długopisów pośród ludzi jest wielki. Wędrują one często z rąk do rąk, co chwilę zmieniając posiadacza.
W związku z tym, jeśli zależy nam na skutecznej, ale i relatywnie taniej reklamie naszego biznesu czy przedsiębiorstwa, warto przemyśleć zareklamowanie się poprzez długopisy reklamowe. Koszt produkcji najprostszych długopisów z właściwym napisem, logo bądź innym rysunkiem nie jest wysoki, jednak mamy stuprocentową pewność, że nasza reklama dotrze do faktycznie ogromnej grupy odbiorców.
Nawet jeżeli już wydaje się nam, że nie poświęcamy zwykle zbyt sporo uwagi nadrukom na długopisach reklamowych, są one nieodłącznym elementem naszej codzienności. Za każdym razem, gdy sięgamy po taki długopis, nasz wzrok pada na charakterystyczny slogan bądź logo danej marki. W ten sposób w naszym umyśle kodujemy bezsporne informacje. Od tej pory, słysząc o danej firmie, o której istnieniu poinformował nas długopis reklamowy, nie wydaje nam się ona całkiem obca. W przypadku zaś, gdy potrzebujemy dokładnie sprecyzowanej usługi, w naszej pamięci odnajdziemy hasło bądź nazwę firmy, która może nasze potrzeby i oczekiwania spełnić.
Długopisy reklamowe wydają się nieprawdopodobnie niepozorne, ale ich możliwości i oddziaływanie w znaczącej liczbie przypadków przekracza nasze wizje.