Kiedy udać się do agencji reklamowej

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż jedynie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt graficzny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we uzasadniony sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze przenigdy nie było tak ważne. Na półkach sklepowych bardzo dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może mieć kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt albo linię towarów spośród innych (polecana strona: projekt graficzny). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma głównie podłoże emocjonalne. Bez wątpienia na prawdę ładny, atrakcyjny projekt graficzny nie wystarczy, o ile za produktami nie stoi dobrze dopasowana, akceptowalna jakość. Innowacyjne marki są pokazywane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W tak zaistniałych okolicznościach opakowanie wprost demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1szy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko narzędziem komunikacji i marketingu, ale również narzędziem logistycznym, dlatego istotne jest, ażeby było wytrzymałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania oraz zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, tekst, elementy graficzne), oraz opracowujemy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych tworzymy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeżeli asortyment produktów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnych formatów. Jest to niezbędne, ponieważ różnorodne formaty opakowań produktów mogą posiadać bardzo różnorakie proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (sprawdź: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o agencji reklamowej i tworzeniu materiałów reklamowych). O ile asortyment towarów jest dostępny tylko w jednym schemacie, ten element jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga utworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Wymagania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary czcionek i tak dalej.) są dostarczane i sprawdzane przez klienta.

Polecamy: http://www.iveno.eu/kalendarze-ksiazkowe-indywidualne